Rakipleriniz Çok Mu Güçlü?
Kabul edelim, her geçen gün hemen hemen her sektöre yönelik yeni bir girişim görebiliyoruz. Çok fazla rekabetin olduğu bir sektöre giriş yapıp ve bu sektörde tutunmak isteyenlerdenseniz, web sitenizin öncelikle teknik SEO denetimlerine ihtiyacının olduğunu söylemekte fayda var.
Markanızın Neden Teknik SEO Hizmetine İhtiyacı Var?
Google, web sayfalarının içeriğini anlamada her geçen gün daha iyi hale gelse de, tarama işlemlerini yapanlar halen robotlardır. Bu durum, web sitenizin teknik öğelerinin daha iyi hale getirilerek, sitenizin arama motoru sonuçlarındaki performansını iyileştirmede önemli olduğu anlamına gelir. Teknik optimizasyonlar, büyük arama motoru botlarının web sitenizi daha verimli şekilde taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olarak web sitenize rekabet avantajı sağlar.
Ayrıca teknik SEO, Google'ın içeriğinizin kullanıcıların arama sorgularıyla olan alaka düzeyini anlamasına yardımcı olur ve web sayfalarınızı daha alakalı anahtar kelime aramalarında üst sıralara taşımaya yardımcı olur. Mobil uyumluluktan schema.org işaretlemesine kadar, teknik SEO uzmanlarımız, organik aramada rakiplerinizi geride bırakabilmeniz için web sitenizin her teknik avantajı kullanmasını sağlayacaktır.
Bunları Biliyor Musun?
Google'da her saniye 94.549 arama yapılıyor.
Google Chrome'un dünya genelinde kullanım oranı %65 civarındadır.
Dünya genelinde mobil internet kullanımı%55'e kadar yükseldi.
Teknik SEO Denetimi
Teknik SEO denetimlerimizle web sitenizin bütün hatalarını ortaya çıkarıyoruz. Web sitenizin varlığınızı en üst düzeye çıkarmak adına sizin için uygulayacağımız stratejilerimizden bazıları şunlardır;
HTML Etiketleri
Başlık etiketleri, meta açıklamaları ve hreflang etiketlerine kadar, web sitenizin arka planındaki tüm kod yapısını kullanıcılar ve arama motoru botları için optimize ediyoruz.
Schema İşaretlemesi
Yapılandırılmış veri işaretlemesi ile SERP'lerde daha büyük bir izlenim bırakın. Zengin sonuçlarla organik arama performansınızı geliştirerek ziyaretçilerinizi arttırıyoruz.
Sitemap ve Tarama Bütçesi
Sorunsuz site haritaları, web sitenizin dizine eklenmesine ve sıralama kazanmasına yardımcı olur. Daha az tarama hatası, daha iyi sonuçlar anlamına gelir.
Sayfa ve Kullanıcı Deneyimi
Sayfa yükleme süreleri, sayfa hızı ve duyarlı tasarım, organik sıralamanızı etkiler. Güçlü bir teknik temel, web sitenizin ziyaretçileri için daha iyi bir kullanıcı deneyimi anlamına gelir.
Teknik SEO Çözümleri
Teknik SEO hizmetlerimiz, teknik sorunları, tarama hatalarını, bozuk sayfaları veya diğer site hatalarını belirlemek için site çapında bir denetimle başlar. Sayfa içi SEO'nun en iyi uygulamalarını uygulayan site sahipleri bile, görünmeyen teknik SEO sorunları ve web sitelerinin arka ucundaki yaygın hatalar nedeniyle geride kalabilirler. Denetimlerimiz, yinelenen içeriği, yetim sayfaları, bozuk URL'leri ve kolayca tanımlanamayan daha karmaşık teknik yönleri ortaya çıkarabilir ve arama sonuçlarında görünme yeteneğinizi önemli ölçüde etkiler.
Web siteniz ne kadar büyük olursa olsun, SEO ekibimiz açılış sayfalarınızın tüm teknik yönlerine derinlemesine bir dalış yapacak ve bu site sorunlarının nasıl çözüleceği konusunda eyleme geçirilebilir bilgilerle size geri dönecektir. Site denetiminiz tamamlandıktan sonra, web sitenizin taranabilirliğini, dizine eklenmesini, zengin snippet'larını ve teknik performansını iyileştirmeye öncelik veren teknik bir SEO stratejisi geliştiririz. Site yapısı, dahili bağlantılar, en iyi html uygulamaları ve içerik haritalarından, anahtar kelime hedefleriniz için sitenizin sayfalarını yükseltme olasılığı en yüksek olan tüm teknik temelleri uygulayacağız.
Teknik SEO hizmetlerimiz, web sitenizin en önemli sayfalarını arama motorlarında yükseltmek için site haritalarını kullanmaya odaklanır. Ayrıca tarama bütçenizi daha verimli kullanmanıza da yardımcı oluyoruz. Site haritası, web siteniz için bir yol haritası gibidir. Arama motorlarına sitenizin mimarisini iletir ve hangi web sayfalarının en önemli olduğunu belirler.
XML site haritaları, e-ticaret siteleri, yüzlerce veya binlerce ürün sayfası içeren kurumsal düzeydeki web siteleri için özellikle çok önemlidir. Google botlarının, belirli anahtar kelimeler için bu sayfalardan hangisinin sıralanacağını anlamasına yardımcı olmak arama motoru optimizasyonunda çok önemlidir. Web sitenizde yalnızca birkaç açılış sayfası olan bir web yöneticisiyseniz, Google Search Console'da bir site haritası göndermek sıralama için o kadar önemli olmayacaktır, ancak yine de tarama raporunuzu düzenli olarak izlemek ve botların sayfaları başarılı bir şekilde dizine eklemesini sağlamak önemlidir.
Google, mobil öncelikli indekslemeyi kullanır. Bu, Google'ın web sayfalarınızın mobil URL'ini veya mobil uyumlu olan URL'ini arama sonuçlarında listelemek için tarayacağı anlamına gelir. Bunun nedeni, Google'dan Bing'e kadar arama motoru kullanıcılarının çoğunluğunun mobil cihazlarında arama yapmasıdır. Google'ın yalnızca bir dizini olduğundan, mobil öncelikli dizine eklemeyi devre dışı bırakmanın bir yolu yoktur. Bu, site sahiplerinin mobil sayfalarının başarıyla tarandığından ve web sitelerinin masaüstü sürümüyle aynı içeriğe ve meta verilere sahip olduğundan emin olmaları gerektiği anlamına gelir.
Web yöneticilerinin, web sitelerinin mobil uyumluluğunu Google Search Console'da test etmeleri iyi bir fikirdir. Mobil uyumluluk ve mobil kullanılabilirliğin farklı olduğunu ve mobil öncelikli dizine eklemenin daha çok masaüstü ve mobil sürümler için sitenizin arka ucunda meta verilerin tutarlı olmasını sağlamaya odaklandığını bilmek çok önemlidir. Yapılandırılmış veriler, meta robot etiketleri, alternatif metin, resimler ve videolar her iki sürümde de tutarlı olmalıdır. Sayfa hızı, mobil öncelikli indekslemeye dahil edilen bir faktördür. Sayfa yükleme süreleriniz ve site hızınız yavaşsa, bu durum arama yapanlar için iyi bir deneyim oluşturmaz.
Site yapısı, Google'ın (ve kullanıcıların) farklı sayfalarınızı ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili veya bağlantılı olduğunu anlamasına yardımcı olur. Ana sayfanız site yapınızın başlangıcıdır, ancak daha iyi arama motoru sıralamaları için url yolları, bağlantılar, gezinme çubuğu ve site mimarinizin diğer öğelerinden yararlanmak önemlidir. Google, arama yapanların ve botların web sitenizin hiyerarşisini anlamasına yardımcı olan kırıntılar gibi yapılandırılmış veri öğelerini sever.
Site yapınız nihayetinde ana sayfanız en üstte, kategori sayfalarınız ana sayfanın altında ve diğer sayfalarınız (veya e-ticaret siteleri için ürün sayfalarınız) bunların altında olacak şekilde bir piramit şeklinde olmalıdır. Büyük siteler için site yapısı daha da karmaşık ve önemli hale gelebilir. SEO uzmanlarımız, web sitenizdeki URL'lerin yapısının googlebot'a nasıl ilişkili olduğunu iletmesini sağlayacaktır.
Web sitenizin teknik performansı, sıralamaları iyileştirmenin ve arama motoru algoritmalarının kalite sinyallerini karşılamanın anahtarıdır. Yavaş bir web sitesini kimse sevmez, bu nedenle arama motoru tarayıcıları web sitenizin yüklenme veya sayfa yükleme hızının ortalamanın altında olduğunu görürse veya duyarlı bir web siteniz yoksa, web siteniz en iyi içeriğe sahip olsa bile arama yapan kullanıcılara gösterilemeyebilir.
Ayrıca sitenizin hızı yalnızca bir sıralama faktörü değildir, dönüşümlerinizi de etkiler. Büyük olasılıkla, arama yapanlar oturup sitenizin yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Web tarayıcılarındaki diğer aramalara geri dönüp ve daha hızlı yüklenen başka bir siteyi ziyaret edeceklerdir.
İyi haber şu ki, seo uzmanlarımız web sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmesini ve duyarlı bir siteye sahip olmanızı sağlar. Dilerseniz AMP sayfaları oluşturarak mobil sitenizi mobil kullanıcılar için daha yüksek performanslı ve hızlı yüklenebilir hale getirebiliriz. Sitenize yeni içerik veya yeni url'ler ekleseniz bile site hızı veya teknik performansla ilgili herhangi bir problem yaşamamanız konusunda size yardımcı olacağız.
Son yıllarda Google, belirli türdeki anahtar kelime sorguları için farklı türlerde zengin sonuçlar ve geliştirmeler uyguladı. Zengin snippet'ler, müşteri incelemelerinizi temsil eden yıldızlar, marka logonuzu ve sosyal medya hesaplarınızı veya ürün, yemek tarifi ve etkinlik listelerini içeren bir bilgi grafiği dahil ederek SERP'lerde ekstra etki yaratan arama sonuçlarıdır. Zengin sonuçlar markanızın öne çıkmasına yardımcı olur, ancak bunlar yalnızca sitenizin sayfalarında yapılandırılmış veri işaretlemesi varsa mümkündür.
Yapılandırılmış veri işaretleme veya schema.org, Google botlarının web sitenizin içeriğini taramasını, düzenlemesini ve görüntülemesini kolaylaştıran standartlaştırılmış bir HTML kodudur. Aradığınız zengin sonuç türlerine bağlı olarak web sayfalarınıza uygulayabileceğiniz farklı yapılandırılmış veri işaretleme türleri vardır, ancak en yaygın olanları içerik haritaları, logolar, yerel işletme, site bağlantıları ve diğerleridir. Zengin sonuçlar, markanızın hedef kitleniz için daha çekici görünmesine yardımcı olur.
Sıkça Sorulan Sorular
Sayfa başlıkları, meta açıklamalar, başlık etiketleri, schema.org işaretlemesi, rel canonical etiketleri, robot.txt, AMP sayfaları, site haritaları, javascript (JS) ve CSS optimizasyonu gibi, web sitenizin daha yüksek ve daha sık sıralanması için her teknik avantajdan yararlanıyoruz. Ayrıca site hızını ve mobil uyumluluğu iyileştirmek için sitenizin performansını optimize ediyoruz.
Teknik optimizasyonları kendiniz veya kendi geliştiricinizle uygulayabilmeniz için kapsamlı bir teknik SEO denetimi istiyorsanız, web sitenizi derinlemesine inceleyeceğiz ve güçlü/zayıf yönlerini belirleyeceğiz. Evet, bazı optimizasyon önerilerini site sahipleri WordPress gibi CMS'lerinde kendi başlarına uygulayabilirler, ancak daha gelişmiş teknik optimizasyonlar, yetenekli bir SEO stratejisti veya web geliştiricisi yardımıyla yapılmalıdır.