Elon Musk'un sahipliğindeki Twitter, reklamcılarla hiçbir zaman büyük bir başarı elde edemedi. Ancak adını X olarak değiştirmesi, site kurallarını geri çekmesi, ödeme yapan kullanıcılar için öncelikli etkileşimi sağlaması ve Musk'ın kendine özgü kişiliği ile belirlenen bu dönemde, sosyal medya şirketinin geleceği hiç olmadığı kadar karanlık görünüyor.
Aslında Musk, Twitter'ın reklam gelirinin %60 düştüğünü iddia ediyor. Kendi başarısızlıkları için bir dizi düşmanı suçlasa da—en son olarak Yahudi sivil haklar örgütü Anti-Defamation League'i—Musk, Twitter'ı karlı hale getirme konusunda her zaman kendi en büyük düşmanı olmuştur.
Yeni CEO Linda Yaccarino, eski bir NBC reklam satış şefi olarak, Twitter'ın reklam sorunlarını anında çözemedi. Son zamanlarda Musk ve Yaccarino, Twitter'ın kendi reklam platformundan ve satış çabalarından uzaklaşmaya hazır oldukları sinyalini vermeye başladılar ve reklam alanını açık artırmaya çıkarmak için üçüncü taraf tedarikçilere güvenmeye yöneliyorlar.
Mayıs ayında Twitter, Hint reklam pazarı InMobi aracılığıyla envanter satışına başladı ve geçen hafta Google, Twitter için reklam alanı satma anlaşması yaptığını AdAge'e doğruladı.
Twitter'ın Google'a İhtiyaç Duyduğu Nedenler
Elon Musk'un reklamcılıkla uzun süredir karmaşık bir ilişkisi var. Milyarder, "reklamlardan nefret ettiğini" defalarca söyledi ve otomobil üreticisi Tesla için çoğunlukla ücretli pazarlamayı küçümsedi. Ancak 44 milyar dolarlık Twitter satın alımı, onu devasa bir reklam işinin başına getirdi. Satın alındığı sırada Twitter'ın toplam gelirinin %92'sini reklamlardan elde ettiği belirtilmişti.
Şirketi devraldığından bu yana Musk, büyüyen abonelik teklifi olan X Premium olarak adlandırılanı öncelikli hale getirdi ve Yaccarino'yu işe alarak umut etti ki, güçlü müşteri ilişkileriyle Twitter'ın daha fazla reklam satmasına yardımcı olabilir.
Musk göreve gelmeden önce bile Twitter, reklamverenler için karmaşık bir yerdi—özellikle reklamlarının çekişmeli siyasi tartışmalar veya haber olayları yanında gösterilmesini istemeyenler için. Musk'ın liderliği, bu ilişkileri daha da zorlaştırdı.
Forrester'dan Kelsey Chickering, "Twitter, reklamveren medya planlarında hiçbir zaman daha fazlası olmadı, 2022'de dijital reklamcılığın sadece %1.3'ünü oluşturdu" diyor. "Elon Musk'ın Twitter'ı devralmasını takip eden kaos—belirsiz moderasyon politikaları, sürekli değişen hesap yöneticileri vb.—Twitter'ın önde gelen reklamverenlerinin kolayca ayrılmasını ve harcamalarını başka yerlere yönlendirmesini sağladı."
Chickering, Google anlaşmasının Twitter'ın reklamverenleri geri kazanmakta gerçekten zorlandığını gösterdiğini söylüyor ve bu durumun olası sonuçları olabileceğini ekliyor.
"Bu mevcut reklamveren açığı, kullanıcılar için deneyimin daha da bozulmasına neden oluyor; artık giderek daha ilgisiz reklamlar görüyorlar," diyor Chickering. "Kullanıcılar için reklam deneyimi bozulduğunda, platformdaki genel deneyim de bozulur ve bu da rakiplerin kullanıcı zamanını ve reklam bütçelerini çalmasına olanak tanır."
Insider Intelligence'dan kıdemli analist Max Willens de Google ortaklığının, Twitter'ın reklamdan direkt satışlarda hala para kazanmada zorlandığını gösterdiğini düşünüyor. Ancak bu çabasının mevcut reklamverenlerle değil, daha çok yeni reklamverenleri çekme konusundaki başarısızlığıyla ilgili olduğunu düşünüyor. Willens, "Twitter'ın en büyük ajanslar ve markalarla ilişkilerini düzeltmesi ve onarması kesinlikle gerekiyor" diyor. "Ancak bu çaba, X'in küçük reklamveren tabanını güçlendirmekle ilgili."